Categorie Leeftijd op 1-1-2023 Per kwartaal
Pelikaantjes 0-4 jaar €   6,25
Walking Football 60+ jaar € 25,00
Rustende leden NVT € 25,00

Bovengenoemde contributiebedragen gelden vanaf 1 juli 2023 en zijn inclusief het lidmaatschap van de KNVB.

Voor pupillen en junioren geldt dat voor iedere speler een wedstrijdtenue ter beschikking wordt gesteld conform het kledingbeleid van Z.V.V. Pelikaan.

Het contributiejaar loopt van 1 juli tot en met 30 juni

Bij tussentijdse beëindiging van het lidmaatschap dient de contributie over het lopende contributiejaar te worden voldaan.

Inning van de contributie

Tijdens de Algemene Leden Vergadering van november 2017 is besloten om de administratieve verwerking over te dragen aan "Clubcollect". Een organisatie die al voor meer dan 1000 verenigingen de contributie inning verzorgt.

Hoe gaat het in zijn werk?
Bij de start van het nieuwe seizoen worden de facturen voor het gehele seizoen verzonden. Vervolgens ontvangt ieder lid via email of SMS een betaalverzoek. In het betaalverzoek staat een link waarmee je op je persoonlijke betaalpagina komt. Op deze pagina moet een betaalkeuze worden gemaakt. Men kan kiezen om de contributie in 1 keer volledig  te betalen of in termijnen. Betaal je in 1 keer dan heb je de keuze om te betalen via iDEAL of via een automatische incasso. Betaal je in termijnen, dan gaat de betaling altijd via een automatische incasso, waarbij 1,00 Euro per incasso extra in rekening wordt gebracht.

Indien een lid niet reageert op het betaalverzoek, dan wordt er na 14 dagen een herinnering via SMS en e-mail verstuurd. Blijft reactie uit, dan volgt na 7 dagen nogmaals een verzoek, gevolgd door een herinnering per post. Heeft een lid na deze procedure nog steeds niet gereageerd, dan wordt het jeugdbestuur c.q. het bestuurslid voetbalzaken daarvan in kennis gesteld. Deze beoordelen de situatie. In uitzonderlijke situaties kan een betalingsregeling worden getroffen. Is dat niet het geval, dan zal de sanctie van het niet betalen een schorsing zijn. Dit betekent niet meer trainen en niet meer spelen.

Vervolgens wordt de vordering door de vereniging uit handen geven aan een incassobureau. Let op! Aan het innen van een vordering via een incassobureau zijn kosten verbonden, die vaak meerdere keren het bedrag van de vordering bedragen.

Indien een lid (tijdelijk) een probleem heeft om aan zijn/haar betalingsverplichting te voldoen, dan adviseren wij tijdig contact op te nemen met de penningmeester. Dit kan veel problemen voorkomen!