Over de club

Pelikaan is een Zwijndrechtse voetbalvereniging die op 1 augustus 1932 is opgericht. Uit het voormalige Old Swift is de huidige naam Z.V.V. Pelikaan ontstaan. Deze naam dankt de club aan een grootse prestatie van het KLM-toestel 'Pelikaan', waarmee rond Kerstmis 1933 de befaamde retourvlucht naar het voormalig Nederlands Indië (Schiphol-Batavia) werd gemaakt.

Wekelijks wordt 'het Pelidome' door veel mensen bezocht. Ouders, kinderen en opa’s en oma’s. Ze komen één van onze 40 teams opzoeken. Meer dan 750 mannen en jongens, maar ook vrouwen en meisjes. Want sinds het seizoen 2008/2009 hebben we een sterk groeiende meisjes en damesafdeling die inmiddels niet meer weg te denken is op ons mooie complex. Het eerste elftal, van trainer Björn Vlasblom, speelt in de 2e klasse F van de zaterdag competitie.

Waar vindt u ons?
Het sportcomplex bevindt zich aan de Middellijn 9 te Zwijndrecht. Te weten op 'Sportpark Bakestein'. Z.V.V. Pelikaan heeft de beschikking over 2 kunstgrasvelden en 3 grasvelden. Een kantine met bestuurskamer, commisiekamer en een overdekte zittribune. Op 4 velden is een lichtinstallatie aanwezig.

De aanvangstijd voor alle competitiewedstrijden van Z.V.V. Pelikaan 1 is zaterdagmiddag om 15:00 uur.

Onze statuten
Lees hier