Over de vrijwilligers

Ook vrijwilliger ben je bij Z.V.V. Pelikaan!

Onze club drijft op de inzet van vrijwilligers, voetballers en niet voetballers. Momenteel zijn er ongeveer 150 vrijwilligers actief. Daarbij speelt niet alleen sportiviteit maar ook gezelligheid een belangrijke rol. De ene vrijwilliger besteedt meer tijd aan Z.V.V. Pelikaan dan de andere. Dat geeft niet. Iedere bijdrage hoe klein ook wordt op prijs gesteld. Willen we de continuïteit van de vereniging waarborgen dan moeten er meer mensen actief worden als vrijwilliger. De reden om meer mensen actief te krijgen binnen onze club is simpel.
 Het geven van een stukje eigenaarschap (tonen van initiatief en verantwoordelijkheid) leidt ook tot een bredere gedragenheid binnen Z.V.V. Pelikaan en tot een grotere saamhorigheid. Er samen voor gaan met iedereen moet uiteindelijk leiden tot een stabiele vereniging.

Door de groei, welke wij als vereniging nog steeds doormaken, met name bij de minipupillen en de meidenteams, het maatschappelijk gegeven dat mensen steeds minder tijd ervaren en het niet willen aanstellen van meer betaalde krachten zijn wij binnen onze vereniging echter dan ook genoodzaakt tot het neerzetten van een gedragen vrijwilligersbeleid. Middels een positief stimulerend verenigingsbeleid willen we in eerste instantie proberen om meer vrijwilligers te krijgen. Uiteraard blijft elk lid of betrokkene bij onze vereniging vrij om zoveel taken als hij/zij denkt aan te kunnen, in te vullen.

We hebben altijd meer vrijwilligers nodig, van beleid tot uitvoering. Vele jhanden maken namelijk licht werk. Dat werk kan in tijd variëren van enkele uren per maand tot een aantal uren per week.

Ook iets voor jou?
Is vrijwilligerswerk iets voor jou? Dat hoeft ook niet altijd alleen. Vaak kun je samen met andere deskundigen een rol vervullen. Een vereniging waarin iedereen zich veilig voelt, staat voorop bij Z.V.V. Pelikaan. En daarom hebben wij een aantal gedragsregels opgesteld die door iedereen dienen te worden nageleefd. Naast deze gedragsregels zullen alle leiders en trainers die werken met minderjarigen ook een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) moeten kunnen overleggen. Op deze wijze willen we zo goed als mogelijk voorkomen dat grensoverschrijdend gedrag bij Z.V.V. Pelikaan zich voordoet.

Mogen wij jou benaderen? Klik hier en vul het formulier in.