Pelikaantjes

Al een aantal jaren spelen we bij voetbalvereniging Z.V.V. Pelikaan met Mini Pupillen. Dit zijn kinderen van 5 en 6 jaar die op kleinere velden en in kleine teams genieten van de beginselen van de voetbalsport. Omdat er vooral onderling gespeeld wordt, raken de kinderen spelenderwijs vertrouwd met het voetbalspel.

Deze kleine kinderen trainen minimaal en in ieder geval één keer per week, eind van de middag of begin van de avond om zo langzaam te leren wennen aan het voetbalspel in haar algemeenheid en het samen spelen met andere kinderen in het bijzonder. Voor deze trainingsgroep kunnen ook kinderen worden aangemeld die ondanks hun leeftijd van 6 jaar nog fysiek klein en zeer introvert zijn. We willen ook voor hen een meer beschermde omgeving bieden. Wanneer na verloop van tijd  kinderen fysiek te groot of te sterk worden voor deze leeftijdsgroep, zullen ze doorstromen naar de leeftijdsgroep onder 7 jaar.

allemaaluitblinkers1.jpg

Begeleiding
De Mini Pupillen worden bij wedstrijden begeleid door een teamleider. De teamleider is bij wedstrijden van het team het aanspreekpunt voor de ouders en de spelertjes. De coördinatie van de gehele Mini Pupillen is in handen van de jeugdcommissie.

Wanneer je graag eens een keer 'gratis' mee wil komen trainen ben je van harte welkom! Vul onderstaand formulier in of stuur een mail naar [email protected]

Voor vragen of inlichtingen kunt u zich wenden tot Wim Kuiters (06-42329315).