In de openingsfase was pelikaan veel aan de bal.

Terneuzense Boys 2

Hoofdklasse HK

5 november 2022 12:30

A.J. Schot

Pelikaan: Martin van Yren, Koen de Jong, Martijn Daane, Jesse Hooimeijer, Nadir el Karraz, Zouhir Jamali, Tjeerd Dekker, Fatih Ocak, Luuk van Baaren, Samuel Dijkshoorn, Daan Idsinga

In de openingsfase was pelikaan veel aan de bal. Na 8 minuten kwam er een goede opening van Martijn naar Luuk. Die speelt zijn directe tegenstander uit en schiet op de goal. Deze wordt helaas tegen gehouden. Het eerste kwartier waren er afwisselend goede, maar zeker ook slordige acties. Na een half uur spelen scoort Pelikaan bijna vanuit een corner! 5 minuten later krijgt Pelikaan een corner tegen en die wordt bijna binnen geschoten. Maar door een goede reddingsactie van Martin van Yren, wordt het doelpunt tegen gehouden. Na 40 minuten spelen maakt een speler van de Terneuzense Boys een overtreding en krijgt een gele kaart. Helaas wordt de vrije trap niet benut. Vlak voor rust kwam er nog een goede aanval van Pelikaan, maar werd helaas net naast geschoten door Daan.

Ruststand: 0-0

Na rust komt Pelikaan heel erg slecht de kleedkamer uit! 2 minuten na rust een overtreding van Nadir en hij ontvangt een gele kaart. Uit een vrije trap ontstaat ook de 1-0 voor Terneuzense Boys. 10 minuten later kwam er weer een goede aanval van Pelikaan, maar helaas wordt het doelpunt niet gescoord. Kort daarna krijgt Pelikaan een vrije trap op een leuke positie. Helaas wordt deze in de muur geschoten. Pelikaan is nu echt gevaarlijker alleen de doelkansen worden niet benut. Na 60 minuten spelen krijgt Jeroen Daane binnen 5 minuten twee gele kaarten en daardoor een rode kaart door een domme overtreding. Kort daarna krijgen de Terneuzense Boys een 1 op 1 kans. De spits van de Terneuzense Boys schiet de bal over. Er is 85 minuten gespeeld en Pelikaan krijgt nog een hoekschop. De Terneuzense Boys krijgen de bal niet goed weg; de bal belandt op de voet van Jesse Hooimeijer en die schiet de bal via de onderkant van de lat in het goal. Een fantastisch doelpunt!

Daarmee wordt het 1-1. Pelikaan mag tevreden zijn met de wedstrijd.

Gezien de krachtsverhouding op het veld waar Pelikaan de beste was en recht had op meer dan op 1 punt. Mogen we niet klagen met 1 punt, omdat pelikaan een half uur met 10 man speelde.

Volgende week is er weer een thuis wedstrijd tegen Sliedrecht.