Voor de wedstrijd was het verschil tussen Pelikaan en de fatale nummer negen-positie, tien punten

Binnenmaas, FC 1

18 maart 2023 15:00

O.A Fonseca

Lucas Francissen, Thomas de Jong (25, Jordy Leijten), Stephan Ooms, Jeffrey Nossent, Vince van Nes, Sybren Bakker, Deveney Veld (67, Timo Nossent), Sjoerd Opschoor, Bora Ocak, Ruben de Raad (67, Jesper Nossent) en Mike Muijen (85, Jesse de Raad).

Voor de wedstrijd was het verschil tussen Pelikaan en de fatale nummer negen-positie, nu Hillegersberg, tien punten plus dat die nummer negen één wedstrijd minder had gespeeld. Om dat verschil niet kleiner te laten worden moest er vandaag gewonnen worden van FC Binnenmaas.

De eerste kans was voor Pelikaan. Uit een corner van Bora Ocak kopte Mike Muijen net over. De volgende twee kansen waren voor Binnenmaas en beide waren voor hun spits Daan Leggedoor, de topscorer van het vorige seizoen. Eerst schoot hij alleen voor de keeper over en even later kopte hij na een voorzet bij de tweede paal over. Halverwege de eerste helft een prima actie van Bora Ocak in het vijandelijke strafschopgebied maar zijn schot ging net naast. In de 25e minuut dan eindelijk een doelpunt. Een corner van Bora Ocak kwam uit bij de tweede paal en werd daar teruggekopt door Stephan Ooms op de vrijstaande Sjoerd Opschoor die de bal met de borst over de doellijn drukte: 1-0. Pelikaan kon niet lang genieten van de voorsprong want vijf minuten later was het 1-1. Een voorzet van links werd bij de tweede paal goed ingekopt door de inlopende Daan Leggedoor. Dit was tevens de ruststand.

Ook nu weer was de eerste kans voor Pelikaan. Een pass van Jordy Leijten op Mike Muijen bracht hem alleen voor de keeper maar zijn schot ging voorlangs. Na bijna tien minuten gespeeld te hebben kwam Pelikaan weer op voorsprong. Een goede actie van Ruben de Raad die op rechts de vrijstaande Bora Ocak vond die vervolgens uitstekend diagonaal de Binnenmaas-keeper verschalkte, 2-1. Binnenmaas achtte zich niet kansloos en trok ten aanval. Kreeg zijn kansen en mogelijkheden vooral via hun gevaarlijke spits Daan Leggerdoor zeker in de periode na de 2-1. Pelikaan moest het in die fase hebben van counters en kreeg daar ook zijn kansen maar toch hadden de Peli’s het zwaar. Zij hielden het vol tot 2 minuten voor tijd. In een onschuldig duel in het Zwijndrechtse strafschopgebied zag de scheidsrechter een strafschop. Wie anders dan Daan Leggedoor verzilverde het buitenkansje en het was 2-2. De speler zelf verklaarde na het incident dat het geen penalty was omdat hij zelf tegen het blok wat Jeffrey Nossent zette aanschopte en daardoor viel. Gelukkig was het niet de beslissing in de wedstrijd want Pelikaan zette nog even aan. Een pass vanuit het achterveld op de in de diepte sprintende Bora Ocak was de aanleiding voor de beslissing in de wedstrijd. Hij gaf de bal op een presenteerblaadje aan Jesper Nossent die de bal in de verre hoek langs de keeper plaatste en dat betekende 3-2.

Een gelijkspel was ook terecht geweest maar met deze treffer in de blessuretijd heeft de gelukkigste gewonnen. Het was een matige wedstrijd zeker gezien naar de maatstaven van Pelikaan. Het kan beter, het moet zelfs beter als er resultaat gehaald wil worden volgende week in de derby tegen VVGZ.