De nummer 6 tegen nummer 2 van de ranglijst.

Spirit 1

1 april 2023 15:00

O. Duivestein

Lucas Francissen, Thomas de Jong, Stephan Ooms, Jesse de Raad, Koen de Jong, Deveney Veld (80, Sjoerd Opschoor), Sybren Bakker, Anwar Nzojibwami, Mike Muijen, Ruben de Raad en Jesper Nossent (68, Timo Nossent).

Pelikaan - Spirit. Dat betekent nummer 6 tegen nummer 2 van de ranglijst. Het zijn altijd pittige potjes tegen dit team uit Ouderkerk a/d IJssel. De uitwedstrijd werd gewonnen met 0-1 en was het begin van een zegereeks van zeven wedstrijden die achterelkaar gewonnen werden. Dit keer zou het niet zover komen.

De eerste mogelijkheid was voor Spirit toen zij in de omschakeling snel bij het doel van Pelikaan kwamen maar het schot vond zijn eindbestemming in het zijnet. Kort daarna verdween een kopbal van de spits van Spirit over het Pelikaan-doel. Pas na 25 minuten spelen werd Pelikaan ook een beetje gevaarlijk. Een corner van Jesper Nossent werd weggewerkt, weer ingebracht, opnieuw weggewerkt maar kwam nu voor de voeten van opnieuw Jesper Nossent die probeerde met een effectvolle bal te vijandelijke doelman te verschalken maar het schot ging net over. Na ruim een half uur spelen een voorzet van Deveney Veld op Ruben de Raad maar deze kon net niet bij de bal. In plaats van het hoofd van Ruben de Raad belandde de bal nu op de buitenkant van de paal en ging naast. Nog één mogelijkheid kreeg Pelikaan toen Jesper Nossent probeerde de Spirit-keeper te passeren met een lob maar deze kreeg miste de juiste hoogte.

De tweede helft bracht nog minder teweeg dan de eerste. Spirit creëerde helemaal geen kansen of mogelijkheden en Pelikaan had nog wel wat mogelijkheden. Zoals in de 60e minuut toen Thomas de Jong een prima voorzet afleverde die door Jesper Nossent werd ingekopt, de keeper moest zich strekken om de bal te vangen. In de 83e minuut zowaar een doelpunt van Pelikaan maar deze werd vanwege buitenspel afgekeurd. De slotfase was nog enigszins spannend want beide ploegen wilden nog wel voor een verrassing zorgen maar het zat er niet in. Eigenlijk verdiende deze wedstrijd geen winnaar. De keepers en hun verdedigingen waren vandaag de baas. Het betekende voor Pelikaan-keeper Lucas Francissen de vijfde “clean-sheet”.

Een wedstrijd om gauw te vergeten. Dit was de derde 0-0 van deze competitie wat voor Pelikaan best uitzonderlijk is. De komende 2 weken is er voor Pelikaan geen programma en dat betekent dat de eerstvolgende wedstrijd is op 22 april, de tegenstander is dan Neptunus-Schiebroek uit Rotterdam.