Het was een echte derby, de eerste helft was een stevige pot.

VVGZ 2

Hoofdklasse HK

29 oktober 2022 12:15

A. Kant

Sportpark De Noord
Noordpark 1
3332LA

M. Van Yren, K. De Jong, K. Grob, R. Weber- J. Hooimeijer, T. De Jong, T. Dekker, F. Ocak, D. Idsinga, J. Daane, J. Van Baaren
Bank: S. Dijkshoorn, Z. Jamali, C. Vd Burgh, L. Van Baaren, W. Van Popering

Om 12:15 begon de Zwijndrechtse derby tussen VVGZ en z.v.v. Pelikaan. Na 7 min komt pelikaan op een 0-1 voorsprong door een goed geplaatste kopbal van F. Ocak. De assist kwam van J. Hooimeijer die de bal voorgaf op het hoofd van F. Ocak. In de 16e min van de wedstrijd wordt de gelijkmaker gescoord, vanuit een voorzet wordt de bal binnen geknikt. Snel daarna komt Pelikaan 2 weer op een voorsprong, door een hoekschop die getrapt wordt door J. Van Baaren die de bal geeft op F. Ocak, hij maakte zijn 2e kopgoal van de wedstrijd. Net voor het einde van de 1e helft wordt de gelijkmaker gescoord door VVGZ. Wederom een kopgoal.

VVGZ en Pelikaan gingen de rust in met een 2-2 gelijkspel.

Het was een echte derby, de eerste helft was een stevige pot, dit leidde tot een diverse blessurebehandelingen aan beide kanten, toch was het geen onsportief duel. De 2 doelpunten van Pelikaan waren van ongekende schoonheid. In de rust werd R. Weber gewisseld voor Z. Jamali. Om 13:25 begint de 2e helft van de wedstrijd. Al snel kreeg z.v.v. Pelikaan een vrije trap. De vrije trap kwam terecht bij J. Van Baaren die de bal met zijn voeten binnen wilde tikken, maar de keeper was alert en pakte de bal. In de 52e minuut werd F. Ocak gewisseld vanwege kramp. Hij werd gewisseld voor S. Dijkshoorn. Een half uur in de 2e helft komt VVGZ op een voorsprong. Na het doelpunt werd J. Daane gewisseld vanwege kramp. Hij werd gewisseld voor W. Van Popering.

Met nog een kwartier te gaan en Pelikaan op achterstand gaven ze alle druk naar voren om een doelpunt te forceren. VVGZ wilde wisselen, maar omdat de trainer al zijn wisselmomenten gebruikt had, mocht de speler niet gewisseld worden. In de blessuretijd komt Pelikaan op gelijke hoogte met VVGZ door een hoekschop van J. Van Baaren op het hoofd van S. Dijkshoorn die de bal binnen kopt.

De 2e helft waren de teams aan elkaar gewaagd, aan beide kanten zijn kansen om te scoren, maar het is bij een gelijkspel gebleven. Gezien het spelbeeld is het een terechte uitslag.