Om 12:15 was het eerste fluitsignaal op een zonnig sportpark van Oranje wit

Nieuwe Noordpolderweg 1
3312AD
DORDRECHT

Opstelling: Van Yren, T. de Jong -K. de Jong-Grob-el Hajouti, Jamali-Dekker-van Baaren, Idsinga-Ocak-Dijkshoorn
Bank: Daane, Look, Li

Na de mooie 3-1 overwinning afgelopen weekend waarin P2 Hardinxveld wist te verslaan, stond er vandaag de wedstrijd uit bij de nummer 1 van afgelopen seizoen op het programma namelijk bij Oranje wit 2. Oranje wit 2 had na 2 wedstrijden 3 punten en waren dus minder begonnen dan P2 aan de competitie.

P2 verzamelde zich op het Pelidome en hierbij had Mark de volgende opstelling klaar voor de strijd tegen Oranje Wit

Om 12:15 was het eerste fluitsignaal op een zonnig sportpark van Oranje wit. In het begin nam Pelikaan het initiatief door de aanval een aantal keer te zoeken en op te bouwen. Hierbij had OW2 heel weinig aanvallen die tot grote kansen leidden, wel al heel vroeg de eerste gele kaart van de wedstrijd voor Zouhir.

In de 10de minuut viel Samuel al uit door een nop in zijn gezicht. Hij werd vervangen door Giandrick.

Pelikaan kwam er een aantal keer goed doorheen in de volgende fase wat resulteerde in een aantal kansen. Na een tegenaanval die gestopt werd door Karsten gaf de scheids een vrije trap op zo’n 20 meter en een gele kaart, de spits van OW2 schoot deze over de muur in de hoek waardoor P2 op achterstand kwam. Verder in de 1ste helft geen grote kansen alleen nog een gele kaart voor Mo.

In de rust geen wijzigingen, en het advies om zuinig te blijven met balbezit. In de 2de helft kwam Pelikaan tot steeds meer aanvallen maar helaas in de 65ste minuut de 2-0 van OW2 na een tegenaanval die eindigde in de 16 van P2. Na de tegengoal kwam Jeroen het veld in die zich direct bemoeide met de aanvallen van Pelikaan. Hierna volgde in de 69ste minuut een voorzet van Jeroen die Fatih binnenkopte.

In de 75ste minuut kwam Jack erin voor Gio en Wessel voor Luuk, hierbij scheef Mo door naar linksbuiten.

In de 85ste minuut had Jack nog een grote kans in de 16 maar deze stuitte helaas op de keeper. Na nog een paar kleine kansen floot de scheidsrechter af. Helaas het eerste puntenverlies voor P2 maar aankomende week de topper thuis tegen LRC 2 op het Pelidome om weer 3 punten te behalen.